eric-joyce-in-canada-noord-america.reismee.nl

op naar Amerika

Op 7 september met de bus vanaf Fort Victoria RV Park naar Victoria Downtown.

Een stad gebaseerd op de velen toeristen die hier komen, met name voor de excursies whale watching.

De stad heeft veel mooie gebouwen en met name het parlementsgebouw is de moeite waard om te bezichtigen, helaas stond een gedeelte van het pand in de steigers in verband met renovatiewerkzaamheden.

Je ziet hier in het havengebied ook leuke foodtrucks met goede namen zoals Pippa's Tiny Teahouse compleet met bistrosetje met bloemetjes in een theekopje.

We hebben door het centrum rond gebanjerd, lekker sushi gegeten, en de nodige caches gezocht en gevonden.

Een lekker relaxed dagje tussendoor zo. 's-avonds met de bus weer terug en ons opgemaakt voor de reis naar Amerika.

We hebben een plaats gereserveerd op de ferry voor 15:00 uur en moeten 90 minuten van te voren er zijn. We kunnen dus rustig opstarten, en nog even een was draaien voor we naar Victoria vertrekken voor de overtocht.

Klokslag 13:30 uur komen de heren van de Amerikaanse Federale Dienst om je paspoorten en Visa te controleren en na goedkeuring PFIEUW, mochten we aan boord.

De overtocht duurt ongeveer 1,5 uur waarbij we de donkere wolken boven Port Angeles al zagen hangen, het was ook niet lekker meer om buiten op het dek te zetten, de wind stak op en het koelde enorm af.

Aangekomen in Port Angeles goot het pijpestelen. Voor we door mochten werden we eerst weer gecontroleerd op onze boodschappen, en na goedkeuring konden we eindelijk onze route vervolgen.

Aangekomen bij Crescent Beach & RV Park wisten we niet wat we zagen... wat een toplokatie!! Hier kan een mens nou echt blij van worden, uitzicht op het strand en super rustig!! Na dat we weer volledig zijn geïnstalleerd, besluiten we nog even lekker de benen te strekken en wat caches in de buurt te zoeken, in eerste instantie een stuk in de baai gelopen, maar door het opkomend tij maar weer terug gegaan. Op de weg terug kwamen we een stel tegen die zojuist otters hadden gezien in Salt Creek vlaak naast onze camping. We zijn teruggelopen in de hoop een glimp van de otters te kunnen opvangen, en ja hoor vijf stuks, al smakkend een heerlijk schelpdier naar binnen werkend aan de rand van de oever. Wat een geluk dat we deze hebben gezien in het wild, toch leuker dan in een dierenpark!!

Daarna zijn we verder doorgelopen om nog een cache te doen, welke we na enig zoekwerk vonden in een oude bunker.

Toen moesten we tocht echt weer op "huis" aan want de schemer was al aardig ingevallen. Opeens zagen we in de schemering een schaduw langs de kant van de weg. Het blijkt om de zogenaamde black tail deer te gaan, herten met een zwarte staart, we hadden het geluk er 3 te zien, die na de aankomst van een auto snel overstaken naar een groot grasveld.

Na het eten alvast de verdere route bekeken en heerlijk gaan slapen.

9 september worden we wakker in een dikke mist, welke zich continue van en naar de zee beweegt. De temperatuur is ook een stuk lager zo rond de 14 graden. Na het douchen weer even een wasje gedraaid, want we hoeven deze keer pas om 14:00 uur te vertrekken ipv 11:00 uur zoals op de meeste campings.

Nu nog even het verslag afmaken, was uit de droger halen en op naar de volgende bestemming: Bogachiel State Park.

Toedels voor nu en tot later!!!

jeanne

Leuk jullie ervaringen te lezen. Het is een hele onderneming. Ik geniet echt van jullie verhalen. Nog heel veel plezier en reis genot.

John & Nancy

Veel plezier in Amerika! Goede reis verder! Groetjes van ons.