eric-joyce-in-canada-noord-america.reismee.nl

Seattle en de reis terug naar Vancouver Canada

15 september

Seattle here we come!! Nadat we een Uber hebben besteld stond deze binnen 2 minuten al voor onze neus. We hadden de Uber van Jeane en haar auto was voorzien met snoepjes, kleine flesjes water, papieren zakjes en tissues en na ruim 20 minuten rijden in wederom de stromende regen werden we met een zonnetje afgezet bij het hoofdkantoor van Geocaching, één van onze bestemmingen in Seattle. Het was niet zo groot als we verwacht hadden maar groot genoeg om toch 2 uur bezig te zijn. We kregen ieder een trackable cadeau (deze kunnen we van geocache naar geocache laten reizen) en hebben bijzondere trackables kunnen spotten waaronder degene die is mee geweest op een ruimtemissie. Hierna met de bus naar downtown Seattle.

Een stad vergelijkbaar met Rotterdam.

We besluiten eerst naar The Public Market Center te gaan, een overdekte markt met allerlei handelswaar, verse produkten, kunst koffie, fruit, sieraden etc etc. Hier hebben we een poos rondgelopen. Gelukkig is het nog steeds goed weer en we besluiten Seattle verder lopend te verkennen. We hebben vlakbij de markt de allereerste Starbuckswinkel gevonden, waar de mensen in de rij stonden voor een kop koffie, terwijl in de vestiging om de hoek je meteen aan de beurt bent .

Een klein stukje verder is de Gumwall een soort tunneltje waar de muren volledig bedekt zijn met kauwgom in alle kleuren en waarschijnlijk ook smaken ( niet geproefd hoor!!)

Veel gebouwen hebben mooie details die een beetje Victoriaans aandoen. Het is een mengeling van oude en heel moderne gebouwen, je hebt er ook de Sphere, een soort van werkplein, inde vorm van glazen koepels, waar je in alle rust tussen de tropische planten kunt werken.

En dan natuurlijk de Seattle Needle ook bekend van tv series als Grey's Anatomy en films als sleepless in Seattle. Daar vlak naast is het Museum of Popmusic, die helaas net ging sluiten toen wij er aan kwamen. Het gebouw is echt waanzinning, gemaakt uit verschillende soorten materiaal die veel vormen en kleuren heeft.

Daarna besluiten we ons met de monorail terug te laten brengen naar Downtown, wat een ervaring is dat... over zo'n dun randje met een metrostel met een bloedgang binnen 2 minuten in het centrum. Vervolgens hebben we nog rondgehangen bij de pieren waar ook weer leuke winkeltjes en restaurantjes zitten, daar heerlijk vis gegeten.

Wat een geweldige stad, waar je echt uren kunt vertoeven!!

Daarna weer met de Uber terug naar de camping.

19 september

Vandaag klimmen we weer een stukje hoger om richting Canada te gaan, maar niet voordat we een bezoek hebben gebracht aan de Boeing fabriek, waar je gedurende een 1.5 uur durende tour op diverse plekken in de enorme fabriekshallen een kijkje mag nemen.

Er werden diverse toestellen voorzien van de elektronica in de vleugels en er waren toestellen waarvan net de romp in elkaar was gezet. De hallen hebben een hoogte van vier etages met net zulke hoge deuren om de toestellen naar de volgende hal te rijden om te spuiten. Ze hebben nu een nieuwe manier gevonden om de toestellen te costumizen, er gaat dan een speciale folie over die dan vervolgens word meegebakken, op die manier kun je als klant gemakkelijk je designwensen uit laten voeren.

Er was net een testtoestel met deze coating voor- en door het personeel van Boeing klaar, maar helaas is deze morgen pas voor gasten open en vandaag alleen voor personeel, we nemen genoemde met foto's door het raam en vanaf het upper-deck.

We hebben ook het Boeing Future of Flight Museum bezocht, de enige plaats waar foto's genomen mochten worden.

We hebben hier overnacht op de Burlington/Anacortes campground van Koa (keten van campings) waar we een prima plek toegewezen hadden gekregen en waar ook weer prima doucheruimten waren met gratis douches. Helaas was het ook weer gaan regenen zodat we niet buiten konden zitten. Er zat ook een redelijk grote winkel bij, die - ik denk door het eind van het seizoen- veel lege schappen had.

20 september

Op naar onze laatste camping bestemming voor deze reis, Burnaby Cariboo RV Park, hier zijn we 9 jaar geleden ook op onze laatste dag geweest omdat deze gelegen is nabij de inlever locatie van de camper.

We besluiten na aankomst eerst even de benen te strekken in de buurt langs de Brunette River en na zo'n 6.5 kilometer besluiten we terug te gaan om alvast een beetje in te pakken want morgen moet de camper voor 11:00 uur weer worden ingeleverd.

Na het inpakken nog even Netflix kijken en slapen.

21 september

Onze 3 weken camperen zijn voorbij, we hebben de camper ingeleverd en gaan met de taxie naar Vancouver, waar we nog 3 nachten in het Beste Western Sands Plus hotel hebben, pal naast Stanley Park en het strand. We zijn er rond 12:00 uur en onze kamer is dan nog niet klaar (normaal gesproken is check-inn om 16:00 uur). We kunnen over 1.5 uur op de kamer. We laten onze bagage achter en gaan vast de buurt een beetje verkennen want het is echt superlekker weer. Hier zul je echt niet omkomen van de honger, er zitten hier haast alleen maar eettentjes en ondanks dat je ook China-town hebt hier is 90% van deze eettentjes Aziatisch. Starbucks is ook ruim vertegenwoordigd.

Later die middag besluiten we naar Stanley Park te gaan, een park waar veel te doen is, overal gratis tennisbanen, speeltuinen voor de kids, zelfs een buitenzwembad. Je kunt je rond laten rijden in een koets, fietsen huren echt een leuk park. Wanneer je tot het einde loopt heb je een goed beeld van de haven van Vancouver, met aan de ene kant de haven voor de handel en aan de andere kant van Vancouver centrum de enorme Cruise schepen die hier aanmeren. We zien in de verte een schip van de Holland America Line liggen, de Westerdam.

Na totaal ruim 12.8 kilometer in de benen vandaag vinden we het wel welletjes en gaan met teckelpootjes terug naar het hotel.

We eten vanavond voor het gemak in het restaurant naast/in/aan het hotel en kijken onze ogen uit. De zaak is niet heel erg groot maar blijkbaar groot genoeg om er 12 tv's in op te hangen met verschillen afmetingen, met op bijna iedere tv een ander zender met name sport!

22 september

De regen komt eer eens met bakken uit de hemel zetten, regenjassen maar weer aan en met de bus naar downtown om te shoppen.

In de haven vanaf deze kant zien we de Westerdam nog liggen, waar op dat moment de veiligheidstraining aan de gang is en alle mensen buiten stonden met de zwemvesten aan. Toen we doorliepen langs de kade lag er nog een schip van de Holland Amerika Line, de Noordam die op het punt staat te vertrekken.

In het centrum proberen we vanwege de enorme regen zoveel mogelijk in winkelcentra te zijn, maar sommige zijn gesloten op zondag.

In Gastown hebben we lekker geluncht, een leuke wijk met dito winkels, kleine brouwerijtjes en helaas toch ook hier veel homeless people.

We gaan met de bus weer terug naar het hotel.

23 september

Na het ontbijt pakken we de bus en miniferrie naar Granville Island, waar een overdekte markt is en veel winkels, een gezellig gebied met ook een eigen theater, zelfs een speciale Kidsmarket, met alleen maar speelgoed, spelletjes, verkleedkleren, puzzels, je noemt het en ze hadden het.

Op de markt hebben we een lekkere belegde bagel gekocht en koffie en hebben deze op ons gemak laten smaken op een van de gewilde zitplaatsen binnen, buiten was nog genoeg plaats omdat het nog steeds flink regende.

We zijn met de mini-ferrie weer terug naar het hotel gegaan waar helaas de lift nog steeds kapot is (vanaf deze morgen). Eerst ben je blij op de vijfde en tevens hoogste etage te zitten, nu na een dagje slenteren valt het tocht wat tegen om vijf etages trappen te lopen.

Ik besluit het reisverslag verder te schrijven en Eric gaat nog even geocachen in de buurt. Terwijl ik dit schrijf stuurt Eric me 2 foto's van loslopende wasberen, heb ik weer gemist jammer de bammer, gelukkig hebben we de foto's nog.

Vanavond nog even lekker uit eten en koffer nog een goed inpakken en morgenmiddag om 17:45 uur vliegen we weer in 9.20 minuten terug naar Amsterdam waar we 12:05 Nederlandse tijd zullen landen.

Tot zover volgers, bedankt voor jullie leuke reacties en tot kijk!!!

Ma en Pa

waarschijnlijk het laatste verslag van een avontuurlijke, spannende vacantiereis. al met al, incl. het fotomateriaal ""geweldig

Jeanne

Jullie ook bedankt voor de leuke verhalen. Een goede reis en doe voorzichtig. Groetjes.

Joyce

Bedankt voor het delen van jullie avontuur. Vond het leuk om alles van een afstand mee te kunnen beleven. X

Ron

Was erg leuk om je verhalen te lezen en de foto's te zien van jullie mooie trip.

Tot laters