eric-joyce-in-canada-noord-america.reismee.nl

de reis gaat verder

Vandaag alweer de 2e dag met onze camper.

De bedoeling was om vandaag naar Campbell River te rijden, John van Jingle Pot adviseerde ons een plek te reserveren ivm Laborday.

Alle RV parken waren fully booked in verband met een oldtimer show. We besluiten in de buurt van Courtenay te overnachten.

De eerste stop vandaag is bij Little Qualicum Falls om de indrukwekkende watervallen die met een enorme kracht van de berg af storten te bezoeken, althans dat was de bedoeling toen we er naar toe reden. De weergeesten waren ons op dat moment niet gunstig gezind, de regen kwam niet met bakken maar met containers tegelijk uit de hemel storten.
Gelukkig zitten we droog en comfortabel in onze camper en bekijken alvast de andere bestemmingen die we willen bezoeken. Na ongeveer een half uur klaarde de lucht op en besloten we op pad te gaan, gewapend met regenjas!! Gelukkig hadden we die hier niet nodig en ging zelfs de zon een poging doen om door te komen.

Daarna zijn we gestopt bij Cameron Lake om een aantal caches te doen en in het MacMillan Provincial Park de enorm hoge en dikke sparren te zien. Na ongeveer een uurtje lopen bleken toch nog niet alle containers in de hemel te zijn geleegd en kregen we alsnog de volle lading.

Het bos bestaat voornamelijk uit hele hoge/ dikke maar aan de top zeer smalle sparren en ander dennensoorten, die helaas geen schuilplaats bieden in de hoosbuien.

Onze weg vervolgd naar de volgende camping Seal Bay RV Park, waar een plekje toegewezen kregen in een cirkel. In het midden van de cirkel een grote Picknick/fire pit. waar je gezamenlijk kan fikkie stoken.

Dag 3

Vandaag hebben we onze excursie met de Historic Mail Flight in de planning bij Campbell River. We wilden heel graag overnachten vlak bij het vliegveld, maar deze zat al helemaal vol, hetgeen we achteraf gezien niet erg vonden, het was net een parkeerplaats zo dicht stond iedereen op elkaars lip. Dan eerst maar vliegen en zien we later wel weer verder.

Aangekomen bij Corilair, kennis gemaakt met Shannon onze pilote. We waren met nog 2 Australische paren de passagiers van deze vlucht.

Er is geen postbezorging deze dag in verband met Laborday, maar we gaan doen alsof we wel post hebben en gaan 3 stops maken.

Na een vlucht van ongeveer 15 minuten met adembenemend uitzicht, hebben we de eerste stop op Redonda Island bij Refuge Cove. Hier is een drijvend postkantoor, waar de "locals" de post per boot komen halen, Er was ook een general store voor de eerste levensbehoefte en uiteraard visspullen. Nadat iedereen van plaats is gewisseld in het vliegtuig, zodat iedereen altijd een goed uitzicht heeft, vliegen we verder naar de volgende stop.

De tweede stop was op Read Island bij Surg Narrows, op dit eiland wonen ongeveer 60 mensen. Hier hebben zij ook een eigen school waar de kinderen tot ze naar de Universiteit gaan, naar toe kunnen. Ze hebben recent een eigen gym gebouwd met hout uit de eigen bossen. De vloer glom als een spiegel, menig sporthal kan hier jaloers op zijn. We gaan weer - na een plaatswissel- op weg naar het decadente Stuart Island, dit is waar de rich and famous hun "vakantie" optrekje hebben, compleet met eigen landingsbaan voor vliegtuig, helicopterplatform en 9 holes golfcourse.

Dit is tevens het enige eiland met een geocache dus deze moest uiteraard bezocht en gelogd worden. Helaas stelde deze niet zoveel voor een compleet lege pot. Zelf maar even een stuk papier met onze naam achtergelaten.

Bij de General store in de haven omg 100 meter van de cache vandaan, wist de eigenaar zelfs helemaal niet van het bestaan van de cache af.

Tijd voor de terugvlucht waar ik (Joyce) het geluk had naast de pilote plaats te mogen nemen, wat een geweldig kantoor heeft Shannon zeg, iedere minuut ander uitzicht mensen die altijd blij zien je te zien, wauw.

Bij terugkomst Shannon bedankt voor de geweldige vlucht, die mede door het supermooie weer van vandaag bijna niet beter kon dat dit.

We hadden graag de komende 2 nachten op het Quadra Island gespendeerd maar daar was de camping vol. Op advies van Shannon doorgereden naar Quisam om in Elk Falls Provincial Park te overnachten. Hier sta je dus echt midden in de bush en er is bijna altijd wel plek. Er was een keurig toiletgebouw en verder ben je op jezelf aangewezen. Heerlijk en dat voor maar 22 Can dollar (overige campings tusen 45 en 75 can dollar met elec/water en afvoer vuile water).

De plaatsen zijn ook lekker ruim, dus alle privacy.

De volgende morgen zijn we naar het park zelf gegaan voor een wandeling naar de Suspension Bridge. Ook hier vielen geocaches te doen, dus het één met het ander gecombineerd.

In de middag zijn we teruggereden naar de kust bij Parksville, ik had al gereserveerd voor 2 nachten en hebben een prachtige plek bijna aan zee!! De camping zelf is verder niet indrukwekkend en zelfs armoedig ondanks de flinke som die je hier betaald, maar dat is uiteraard ook voor de locatie. Wat wil je eigenlijk nog meer.. hekje door en je staat met je voeten op het strand.

Hier blijven we nog wel even. Het weer is licht bewolkt met een zeebriesje, goed te doen hoor!!

Tot de volgende !!

Ma en Pa

volgen jullie verhalen met belangstelling.

Joyce

Heerlijk om jullie avonturen zo mee te mogen beleven. Klinkt geweldig !!