eric-joyce-in-canada-noord-america.reismee.nl

1e dag

Hallo allemaal,

We zijn na een goed rustige vlucht aangekomen in Vancouver.

Met een taxi naar het hotel, waar we nog even kort de benen hebben gestrekt en nog een geocache hebben gedaan, weer terug naar de hotel kamer voor een goede nachtrust.

Na een heerlijk ontbijt, ons op laten halen door de taxi om de camper op te halen. We hadden niet gereserveerd maar konden gelukkig de camper meteen meenemen. Eerst tassen uitgepakt en alles op zijn plaats opgeborgen en op naar de Supermarkt voor de eerste boodschappen.

We zijn daarna meteen doorgereden naar de Ferry bij Tsawwassen in de veronderstelling dat we de ferry van 17.15 zouden hebben. Het was inmiddels 14.55 en de Ferry zou 15.15 uur vertrekken. Een hele aardige mevrouw van de kassa kwam uit haar hokje met een meetwiel om de ferry op te meten, en verblijdde ons met het nieuws dat we nog met deze ferry van 15.15 mee mochten.

Na een overtocht van 2 uur varen, waarin we een walvis hebben gespot voor de boeg van het schip (toen ik deze wilde filmen gaf de kapitein aan het schip door dat de walvis er was, waarna deze zich mooi niet meer zien) zijn we in dikke bewolking aangekomen bij Nanaimo op Vancouver Island.

We zijn doorgereden naar Jingle Pot campground alwaar ik uitermate hartelijk werd ontvangen door gastheer John, die gelukkig nog een plekje voor ons heeft voor de nacht. Ik moest wel beloven dat, zodra de was geïnstalleerd en aangesloten dat ik met Eric bij hem terug kwam in the office voor kennismaking en zijn tips en trics voor het eiland.

De camping heeft een superschoon douche/toilletgebouw, waar je voor $1 kunt douchen en daarna afdrogen op de heerlijk verwarmde vloer.

Vandaag gaan we door naar Campbell River waar we 2 nachten zullen verblijven in verband met de reeds door ons geboekte excursie.

We gaan 2 september mee met de Historic Mail Flight --> een watervlieg die normaliter de post rondvliegt naar gebieden waar de reguliere postbode niet kan komen. Morgen is het Laborday en is er geen postbezorging , maar gelukkig wel de vlucht met de nodige tussenstops.

We hopen vandaag nog een camping te kunnen vinden daar inde buurt, want er schijnt en of ander festijn te zijn waardoor het heel erg druk is.

Tot zover

Toedels

Eric & Joyce

Angela

Gaat gelukkig allemaal voorspoedig
Have fun liefies geniet er van .....Gr van ons

Ma en Pa

verhaal en foto"'s goed ontvangen. ziet er goed uit. grtjs

D, D en I

Fijn, dat jullie goed zijn aangekomen. Nu lekker rijden maar. Veilige kilometers en mooie herinneringen maken. Kus van ons

Jeanne

De start is in iedergeval prima. Goede rijs verder. Doei.

John & Nancy

Mooi zo jullie goed aangekomen!
Wat een leuke camper hebben jullie!
Amuseer jullie en goede reis verder.
Groetjes.